Stačí mi jenom do třetího patra.

6. 04. 2017 10:45:00
V ruce držím papírový obdélníček, na něm je psacím strojem napsáno mé jméno, příjmení, rodné číslo a datum. Váženému klientovi se oznamuje, že mu 30.12.1993 byl zřízen účet u Komerční banky. No páni. Před téměř čtvrt stoletím.

Představte si, že spolu jedeme výtahem... Nebo ne, začnu jinak.

Kolikrát já jsem za tu dobu změnil třeba auto. Služebních jsem používal postupně asi deset, podle toho co zrovna ve firmě frčelo. Soukromě to byl napřed Favorit od tchána, to jsme měli jenom jednoho klučíka, dnes už téměř dospělého. Na dvě děti jsme už potřebovali Oktávku kombíka a po třetím a dalším už velké rodinné auto, spíše minibus.

Nebo jak často jsem se za ta léta stěhoval. Napřed několik podnájmů, dva různé nájemní byty, potom pronajatý jeden dům, potom jiný, nakonec stavba a stěhování do vlastního. Všechny ty adresy už si ani nepamatuji.

Zaměstnání jsem také střídal, za tu dobu to byly manažerské pozice ve čtyřech společnostech a funkce ve veřejné správě. Někde se mi v zásuvkách válí sbírka hodně roztodivných vizitek s mým jménem. Telefonní čísla, no ano, těch bylo asi pět nebo šest, než začalo být možné si číslo přenášet. I telefonů a počítačů jsem měl spoustu různých, to bych ani nedal dohromady.

Tak jak to, že tohle jediné jsem nezměnil? V ruce držím papírový obdélníček, na něm je psacím strojem napsáno mé jméno, příjmení, rodné číslo a datum. Váženému klientovi se oznamuje, že mu 30.12.1993 byl zřízen účet u Komerční banky. No páni. Před téměř čtvrt stoletím. V tom roce vznikla Česká republika, prezidentem a premiérem byli dva Václavové a narodila se spousta těch, kteří jsou už dnes dospělí. Na kartičce je ještě razítko, bez těch tenkrát nešlo nic a je tam logo, které jistě mají v Komerční bance v marketingovém muzeu. Ale pobočka je pořád tam, kde byla a číslo konta, které jsem se nikdy nenaučil nazpaměť, zůstalo stejné, jenom se ten účet teď jmenuje nějak jinak, ani nevím jak. Nepotřebuji to vědět, místo té kartičky mám aplikaci v mobilu. Už také nemám jenom ten jeden účet a navíc tam už mají své vlastní účty i děti.

Banku jsem zkrátka a dobře nezměnil. A že těch nabídek bylo. Co všechno já jsem mohl mít, kdybych přestoupil. Tohle prý zadarmo a tamto levněji, něčeho údajně víc a jiného zase méně, něco rychle a něco naopak pomalu a vždy určitě lépe, než v Komerčce. Naposledy bych dokonce mohl mít i banku rád. Pokaždé se ukázalo, že to je o dost jinak, než se slibuje. Když jsem si s jedním takovým nabízečem vysvětlil, jak je to s pěkným zpíváním pro lapaného ptáčka doopravdy, tak jsem mu položil jedinou otázku: “Představte si, že spolu jedeme výtahem do osmého patra, to je asi minuta. A za tu dobu mi vysvětlete, proč bych měl přejít právě k vám.” Přešel to se smíchem jako vtip. Já v tom samém pomyslném výtahu v pohodě řeknu, proč jsem u Komerční banky zůstal, je to jednoduché: “Dokázali přesvědčit i mně, nevěřícího Tomáše, že jim věřím, nikdy mne nezklamali, cítím se s nimi dobře, vyhoví mým přáním a mají dobrý poměr cena - výkon.” Tak, a vystupuji už ve třetím patře.

Autor: Tomáš Kubín | čtvrtek 6.4.2017 10:45 | karma článku: 26.17 | přečteno: 476x

Další články blogera

Tomáš Kubín

Předsedkyně Evropské komise na Green Deal a emise zvysoka kašle.

Ztělesněním přísloví „Káže vodu a pije víno“ je předsedkyně Evropské komise. Má plná ústa Green Dealu a snižování emisí, sama se ale rozhodně nenechá nijak omezovat.

29.2.2024 v 12:16 | Karma článku: 32.79 | Přečteno: 723 |

Tomáš Kubín

Začal boj za práva zvířátek na kolotočích.

Nejkrásnější kolotoč Evropy je v Praze na Petříně. Doufám, že na něj nevidí z nedaleké americké ambasády. V tom případě bych se být Prahou klepal. Někdo by mohl poslat domů jeho fotku a bude zle.

16.2.2024 v 7:35 | Karma článku: 30.65 | Přečteno: 561 |

Tomáš Kubín

O elektromobilech pesimisticky s optimistickým koncem.

Jakákoliv změna by člověka měla doprovázet a ne mu diktovat. Bohužel nám ale život mění a jeho podobu nařizuje zelená ideologie a my dosud jenom s povzdechnutím přihlížíme.

14.2.2024 v 9:19 | Karma článku: 33.63 | Přečteno: 688 |

Tomáš Kubín

Turecko a Erdogan v Evropském Parlamentu? Nic není nemožné.

Zadními vrátky přes Německo by turecký prezident Erdogan mohl po volbách do Evropského parlamentu ovlivňovat unijní politiku prostřednictvím tamní nové strany, která je propojená s jeho vládní AKP.

31.1.2024 v 19:33 | Karma článku: 24.88 | Přečteno: 322 |

Další články z rubriky Ostatní

Helena Vlachová

Můj syn

Vždy jsem si přála mít tři syny. Jenže člověk míní a Osud mění. Nakonec zůstalo jen při jednom synovi.

19.3.2024 v 6:37 | Karma článku: 4.59 | Přečteno: 108 | Diskuse

Olga Medová

Útřivé

Nevstoupíš dvakrát do stejné... lavice. Lavice Dejvice, rýmovačka...Budova Fakulty architektury od Aleny Šrámkové. Plně obsazené řady. Přednášející za katedrou. Prezentace s fotografiemi.

18.3.2024 v 23:55 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 63 | Diskuse

Pavel Nitka

Jaký to je milý dědeček aneb Stářím moudrost nezískáš...

Vždyť určitě celý život pracoval, staral se o své blízké, jedl jen kvalitní potraviny a nikdy na veřejnosti nemluvil sprostě. Dokonce i mouchám vyrobil ve své dílně krmítko...

18.3.2024 v 19:20 | Karma článku: 8.80 | Přečteno: 304 | Diskuse

Ján Chomík

U kaderníka

Márne sa snažím spomenúť si, kedy som bol prvýkrát u kaderníka. Je to však pravdepodobne jedna z tých spomienok, ktorú moja pamäť už definitívne pochovala.

18.3.2024 v 18:37 | Karma článku: 5.72 | Přečteno: 94 | Diskuse

Josef Ulman

Ja ně prarassijskij...!

Včera jsem na jednom fóru dostal tip na video nechvalně proslulého Petra Hájka, ve kterém dělá rozhovor s Jindřichem Rajchlem.

18.3.2024 v 10:10 | Karma článku: 21.45 | Přečteno: 555 | Diskuse
Počet článků 36 Celková karma 31.80 Průměrná čtenost 1860

“You are entitled to your opinion. But you are not entitled to your own facts.”
Daniel Patrick Moynihan

                                                             

 

Jsem členem hnutí ANO*

* oznámení podle kodexu blogera, údajně povinné.

Nutný výchovný pohlavek, souhlasí Bouček i Havlová s přerušením projevu na Lvu

Moderátor Libor Bouček ostře zareagoval na kauzu ohledně délky proslovu režisérky Darji Kaščejevové na předávání cen...

Švábi, vši a nevychované děti. Výměna manželek skončila už po pěti dnech

Nová Výměna manželek trvala jen pět dní, přesto přinesla spoustu vyhrocených situací. Martina ze Znojma se pokoušela...

Vyzkoušeli jsme podvod z Aliexpressu. Může vás přijít draho, i po letech

Nakoupili jsme na Aliexpressu a pěkně se spálili. Jednu USB paměť, dvě externí SSD a jeden externí HDD. Ve třech...

Chtěli, abych se vyspala s Baldwinem kvůli jeho výkonu, říká Sharon Stone

Herečka Sharon Stone (66) jmenovala producenta, který jí řekl, aby se vyspala s hercem Williamem Baldwinem (61). Měla...

Byla to láska na první pohled, říká hvězda Gilmorek o manželství s modelkou

Milo Ventimiglia (46), představitel Jesse ze seriálu Gilmorova děvčata nebo Jacka Pearsona ze seriálu Tohle jsme my, je...