Sociálně zasíťované banky
Divil jsem se, když jsem psal poslední blog o Komerční bance. Divil jsem se tomu, že jsem tam klientem tak dlouho a divil jsem se také, jak se to mé divení hladce a rychle přeměnilo v text. Tak jsem si řekl, že budu pokračovat.
Reakce čtenářů byly také udivené. Jak můžeš u Komerčky být tak dlouho? Jsi digi člověk, visíš na síti už pomalu čtvrt století, na trhu je parta jiných bank, které jsou skvostné, moderní, sexy online sociální, proč Komerční banka? Tomáš se nejmenuji nadarmo, všechno si musím ověřit a osahat. A tak jsem se vydal na soušl networks hledat naše banky. Omezil jsem se na Facebook, jak jinak, Twitter v českém virtuálním prostoru neumí používat nikdo. Na pomoc jsem si vzal jeden analytický online nástroj, abych nemusel počítat sám.
Banky na síti najdete snadno, Facebook stránku mají všechny, nicméně s tak rozmanitou úrovní, že až oči přecházejí. Vybral jsem si jenom některé. Kvalita rozhodně neodpovídá ani náhodou tomu, jaký dojem by si potenciální klient mohl odnést ze sledování reklamní masáže. Tak třeba po zdařilé a vtipné TV kampani Equa bank bych čekal, že jejich Facebook bude zábavné místo plné podnětů. Opak je pravdou, zeď Equa bank je plná prázdných reklamních výkřiků s monotónní grafikou. To by nebylo to nejhorší. Skutečně zdrcující je čtení názorů zákazníků. Nefunkční online služby, příšerný zákaznický servis, neosobní přístup, sem tam stručná pochvala napsaná škrobeným neupřímným jazykem. Některé podněty zůstávají bez odpovědi. Equa bank si asi kvůli neatraktivitě nasbírala pouhých 12.641 lajků. Podle analýzy dělají špatně všechno možné, podle dojmu nezvládají to nejzákladnější - komunikaci. Ještě že postují tak málo (1,63x za týden), určitě to nadělá méně škody. Je evidentní, že za ně Facebook dělá agentura.
Přes nižší počet lajků je na tom podstatně lépe Fio banka, přes trochu trapné veršovánky (nesnáším jejich kohákovské reklamy) je vidět upřímná snaha s klienty sdílet informace příjemným způsobem. Také nezvládají včas odpovídat na některé dotazy, četnost 1 post za 3 dny také není ohromující.
Z těch nových, neotřelých, jiných, je na tom na Facebooku nejlépe Air Bank. 30,550 lajků, přírůstek za měsíc 1,97%.,1 post za dva dny, slušná úroveň vcelku zajímavých příspěvků. Jenom by se nemuseli bát na negativní komentáře či recenze reagovat jinak, než škrobeně a agenturně, působí to neupřímně. Odpovídají navíc docela pomalu. Co je ale opravdu zdrcující jsou recenze klientů. Výtky kvůli nesplněným slibům, jako třeba zrušení T3, mizerným službám jako například výběr na terminálech Sazky, nekompetentní personál na pobočkách a to samé na zákaznické lince. “Novoroční zrada na klientech”, to už je síla.
Výlet na sociální sítě těch velkých začnu u České spořitelny. Tam si spravíte chuť zkoumat Facebook bank. 62 tisíc lajků nemají náhodou, sice to odpovídá počtu zákazníků, ale ti by na jejich stránky nešli, kdyby tam nenašli to, co hledají. Rozmanitost příspěvků je výborná, jsou zajímavé, jenom odpovídat by návštěvníkům mohli lépe, response rate 80% je špatná.
Moneta Money Bank se sice pyšní 45,5 tisíci lajky, ale také neuvěřitelně mizernou známkou od klientů. Pozitivní recenze se hledají mezi závějemi těch zamračených jenom těžko. Děsuplné fotky se zmutovaným kocourem z reklamy Facebook Monety korunují. Děs, bič a pryč.
Komerční banka. Mláďata v ZOO, supermanská karta, Rock for People, mobilní aplikace, dárci krve, no je co číst. Komerčka se na Facebooku pochopitelně chlubí i svou pýchou - vkladovými bankomaty. KB je ze všech bank nejaktivnější, průměrně 1,13 příspěvků za den, to je 2x víc, než nejbližší konkurent. Návštěvníků se interaktivně ptá, má nejvyšší reponse rate ze všech - 96%. Počet lajků 30,028, měsíční nárůst 2%. Můj analytický kamarád říká, že by se s takovým množstvím lajků a aktivit dalo udělat víc, doporučuje změnit styl a zkusit něco nového.
Tak jaké je mé shrnutí? Nový, pružný, trendy, moderní, sexy ... může být. Nestačí to ale jenom deklarovat v reklamě, slova musí následovat skutek. Opustit velkou a tradiční banku podle kritéria “sociální sítě”, by určitě byla hloupost. Jestli klientem nějaké zavedené banky jste, jako já, buďte klidní, v digi prostoru umí chodit velmi dobře, ti dravečci z TV reklam jim zatím nestačí ani v tomhle. Možná je to škoda.
Tomáš Kubín
Předsedkyně Evropské komise na Green Deal a emise zvysoka kašle.
Ztělesněním přísloví „Káže vodu a pije víno“ je předsedkyně Evropské komise. Má plná ústa Green Dealu a snižování emisí, sama se ale rozhodně nenechá nijak omezovat.
Tomáš Kubín
Začal boj za práva zvířátek na kolotočích.
Nejkrásnější kolotoč Evropy je v Praze na Petříně. Doufám, že na něj nevidí z nedaleké americké ambasády. V tom případě bych se být Prahou klepal. Někdo by mohl poslat domů jeho fotku a bude zle.
Tomáš Kubín
O elektromobilech pesimisticky s optimistickým koncem.
Jakákoliv změna by člověka měla doprovázet a ne mu diktovat. Bohužel nám ale život mění a jeho podobu nařizuje zelená ideologie a my dosud jenom s povzdechnutím přihlížíme.
Tomáš Kubín
Turecko a Erdogan v Evropském Parlamentu? Nic není nemožné.
Zadními vrátky přes Německo by turecký prezident Erdogan mohl po volbách do Evropského parlamentu ovlivňovat unijní politiku prostřednictvím tamní nové strany, která je propojená s jeho vládní AKP.
Tomáš Kubín
Proč Německo přitahuje imigranty, aneb o rozlitém sirupu.
Je Německo tím největším magnetem pro žadatele o azyl kvůli nadmíru štědře otevřené peněžence? Jak je to se srovnáním v evropských zemích? Jaké je řešení?
Tomáš Kubín
Milión migrantů, recept komisařky Johanssonové.
Ideologické blouznění pokračuje. Eurokomisařka Johanssonová chce každý rok o milión migrantů více proto, aby nahradili ubývající pracovní síly.
Tomáš Kubín
Pohnojené sankce
Pokrytectví provází protiruské sankce od samého začátku. Vyniká v něm hlavně Evropská unie. Politická prohlášení a realita jsou dva úplně jiné světy.
Tomáš Kubín
Rakušanova zpackaná povinná solidarita
Stačilo by přitom tak málo – transparentně vysvětlit s čím Česká republika na jednání jde, o co půjde v celku, a hlavně po pravdě říci, jak to dopadlo a co vše se ještě může změnit.
Tomáš Kubín
Amigo System Moniky Hohlmeier, pokračování příběhu.
V květnu 2021 běžela v Německu naplno aféra s nákupem předražených masek do níž byla zapletena i europoslankyně Hohlmeier. Příběh pokračuje a tak jako tehdy naše média mlčí. A tak jako tehdy jsem se rozhodl dění popsat sám.
Tomáš Kubín
Dopis, který si Petr Pavel určitě nepřečte, ale vy byste měli.
Příběhy jsou mocná a nebezpečná zbraň a v těchto dnech na Hrad vedou člověka, který si nezaslouží úctu, ale opovržení.
Tomáš Kubín
Energetická chudoba pět minut po dvanácté
Téma energetické chudoby, které se k nám v ČR zatím blížilo pomalu, se dostavilo s razancí vylamující dveře domácností. Již před propuknutím současné krize nebylo 10 % domácností schopno dosáhnout požadované teploty obydlí.
Tomáš Kubín
Amigo System europoslankyně Hohlmeier
Předražené respirátory, miliardové zisky, obrovské provize, politické vazby a kšeftíky, vyšetřování státního zastupitelství. Ne, to není Česká republika, to je Německo a také jedna poslankyně Evropského parlamentu.
Tomáš Kubín
Daň z chamtivosti.
Ne, tak daleko to ještě u nás nedošlo, naši propagátoři sektorové bankovní daně rumunského ministra financí v demagogii a populismu ještě nedostihli. Snaží se ale hodně, přebrali slovník rudých bratrů.
Tomáš Kubín
Kápo z bloku smrti
Příběhy z časů holokaustu se dají těžko vstřebat. Tento je jeden z těch nejméně uvěřitelných. Čtěte a nesuďte, protože „.... nemáte právo soudit nikoho, kdo tam byl. Ze haia olam acher, to byl jiný svět."
Tomáš Kubín
Revoluce, která se nekonala.
Všimli jste si v kontaktu s bankami něčeho zvláštního? Něčeho zásadně nového, něčeho revolučního? Opravdu ne?
Tomáš Kubín
Zaplať jablkem!
Apple Pay je konečně v ČR a až nás přejde prvotní nadšení, můžeme začít přemýšlet o tom, zda to vůbec potřebujeme, jestli není něco lepšího a kolik ta legrace, byť zakalkulovaná do ceny produktu, vlastně stojí.
Tomáš Kubín
Dárek pro maminku (vánoční variace na známé téma)
Z dálky slyším zvon z kostela. Ještě naposledy zkontroluji správnou polohu dárku a rozsvítím svíčky. Ta posvátná krása mi do očí vehnala slzy. Po špičkách dojdu ke dveřím maminčina pokoje...
Tomáš Kubín
Když dva (ne)dělají totéž, reklama to nezamaskuje.
Mohou ty dvě společnosti mít vůbec něco společného? Při pohledu na jejich produkty a styl komunikace se to zdá nemožné. Zonky a Air Bank. Den a noc.
Tomáš Kubín
Co lidé mění častěji, ponožky, nebo banku?
Podle tiskových výstupů a reklam některých tzv. „nových“ bank lidé v podstatě nedělají nic jiného, než že mění banky a zakládají si u nich účty. Kdo to nedělá je pako, nechápe, o co přichází a zaslouží si výsměch.
Tomáš Kubín
Jedna ulice v Jeruzalémě
Jedna ulice, v jednom městě, v jedné zemi. Ta ulice je esencí toho, co ta země je a co znamená pro svět. V dobrém i špatném. Po minulé neděli se do její historie znovu, už po několikáté, zapsala fanatická zloba dalším zločinem.
předchozí | 1 2 | další |
- Počet článků 38
- Celková karma 32,21
- Průměrná čtenost 1818x
Daniel Patrick Moynihan
Jsem členem hnutí ANO*
* oznámení podle kodexu blogera, údajně povinné.