Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Máte ještě rádi banku, kde “napořád” znamená “na neurčito”?

14. 09. 2017 11:49:53
Jak vnímáte význam slova “napořád”? Natrvalo, bez časového omezení, nastálo? Já také. A co “vždycky”? Tomu rozumím jako v každém případě, bez výjímek, kdykoliv. Vy asi také.

Když jsem se potloukal po sociálních sítích bank, tak jsem si nemohl nevšimnout bouře nelibosti vyjádřené mnohdy i velmi od plic, na Facebooku a Twiteru Air Bank. Ten uragán způsobilo asi největší zklamání, které kdy zákazníci bank zažili.

Vzpomínáte si na tuhle reklamu z roku 2012? (T - tradiční bankéř, A - Air Bank)

T: „Jak, tři nejvyšší.“
A: „Prostě tak. Úrok na našem spořicím účtu vždycky patří mezi tři nejvyšší.“
T. „ Aha. A po týdnu to zase pěkně snížíte.“
A: „Ale ne.“
T: „Ne?“
A: „Air Bank bude držet úrok mezi třemi nejvyššími.“
T: „Aha.“
A: „A napořád.“
T: „Napořád?“
A: „Napořád.“
T: „Chachacha. Napořád?“
A: „U nás vždy spoříte s úrokem, který patří mezi tři nejvyšší. Zkuste změnu. Air Bank. I banku můžete mít rádi.„

https://www.youtube.com/watch?v=L09lSJT0aM8

To Air Bank slibovala lidem v reklamě, kterou započala své akviziční tažení, na jehož konci bylo několik set tisíc klientů. To, co se ale stalo na přelomu let 2016 a 2017 zavdává příčinu k domněnce, že Air Bank usoudila, že už jí počet zákazníků stačí. V době, kdy banka začala slavit páté narozeniny, se totiž na jejím webu objevilo toto: "Za aspoň pět plateb kartou v měsíci vám budeme dál na běžném i spořicím účtu dávat vysoké bonusové úroky. Je to dárek za to, že nás používáte pro každodenní placení. Klientům, kteří s naší kartou neplatí, naopak přestaneme peníze úročit úplně. Na konci letošního roku totiž zrušíme TOP3 garanci a její současnou sazbu 0,3 % snížíme na nulu. Chceme stovky milionů vyplacené na úrocích investovat do všech, kdo nás využíváte naplno.”

Air Bank se s podivným a nedůvěryhodným odůvodněním vykašlala na sliby zákazníkům. Něco jako kdyby ten brýlatý mládenec v reklamě najednou ukázal na kameru vztyčený prostředníček. Nepřišlo to ale z čistého nebe. Už v průběhu roku 2016 zmizelo z popisu produktu slovy “vždy”. Vývoj sazeb v produktu TOP3 mimochodem dával tušit, co se stane a vypadal jako pekelně rychlá sjezdovka: od 15.5.2016 0,7%, od 1.7.2016 0,5%, od 15.10.2016 0,3% a od 1.1.2017 - 0%.

Rada pro reklamu počínání banky vyhodnotila jako průšvih a své rozhodnutí potvrdila i po odvolání. Co ale dělá instituce, která má dohlížet ne na reklamu, ale na banky samotné? Zatím nic. Z jiných segmentů trhu jsou ovšem známy precedenční případy, kdy takové jednání jen tak neprošlo. UPC v 2011 a 12 nabízel produkt za ceny, o nichž tvrdil, že “platí napořád”. V roce 2013 zdražil, ČTÚ udělil UPC sankci 1 milión korun. Proč totéž neplatí u bank? Nevím.

Možná i proto se Air Bank propadá v žebříčcích hodnocení. Duofinance 4.místo, idnes.cz 3.místo, skrblík.cz 5.místo. Banku, pro níž “napořád” znamená „do kdy chceme my“, banku, která si vykládá nedodržení slibu zákazníkovi tak, že to (cituji): “... představuje běžnou změnu nabídky a komunikace, která není nijak neobvyklou v žádné obchodní oblasti bankovnictví nevyjímaje.” zřejmě nejde brát úplně vážně. Zeptám se proto: Máte ještě rádi banku, kde “napořád” znamená “na neurčito” a kde se sliby nedodržují? Jestli ještě pořád odpovíte, že ano, tak se připojuji k tomu srandovnímu chlápkovi, který v reklamě Air Bank znázorňuje zkostnatělé nefér banky, a směji se spolu s ním:

„Chachacha. Napořád?“

Autor: Tomáš Kubín | čtvrtek 14.9.2017 11:49 | karma článku: 26.54 | přečteno: 889x

Další články blogera

Tomáš Kubín

Tma v registru

Předvolební řeči o tom, že EET rozhodně ne, protože ne každý podnikatel je ve vztahu ke státu nepoctivý a registr smluv určitě ano, protože veřejná správa by mohla zhasnout a věřit se jí nedá, jsou pokrytecké.

19.9.2017 v 19:48 | Karma článku: 7.23 | Přečteno: 124 |

Tomáš Kubín

Skvělý nový svět

Kdyby se tak všude pro identifikaci stačilo jenom podívat – tu na tiskárnu, tam na dveře, usmát se na závoru, pokývnout na pozdrav bankomatu, zamračit se na televizi.

13.9.2017 v 13:14 | Karma článku: 13.69 | Přečteno: 250 |

Tomáš Kubín

Reklamní, nebo Obchodní podmínky bank?

Nejdůležitějšímu dokumentu, kterým banky popisují práva a povinnosti svá i klientova, který je součástí smluv, by měli věnovat velkou pozornost sami bossové bank.

8.8.2017 v 11:56 | Karma článku: 9.92 | Přečteno: 94 |

Další články z rubriky Ostatní

Milan Šupa

Pěst železné spravedlnosti! Jednou tě člověče dostihne! Nemůžeš ji uniknout!

Na konci našeho života se každý z nás ocitne před realitou nezbytného kroku do neznáma! V bázni a v úzkostlivém tušení spravedlnosti, nepodléhající současným lidským kritériím se nám pak budou jevit všechny věci úplně jinak.

26.9.2017 v 15:15 | Karma článku: 4.90 | Přečteno: 149 | Diskuse

David Gruber

Evropský den jazyků – jak jsme na tom s cizími jazyky?

Před chvílí jsem absolvoval své povídání na téma cizích jazyků naživo v pořadu Českého rozhlasu Radiofórum. Rozumím tomu, že hostů pořadů je hodně a že jeden každý má prostor pouze v řádu desítek sekund. Nicméně...

26.9.2017 v 13:41 | Karma článku: 9.90 | Přečteno: 283 | Diskuse

Libuse Palkova

Rodinné propletence

Když už jsme v naší soutěžio hledání synonym zmínili tchýni a jiné členy rodiny, mohli bychom se podívat na to, jak často se v literárních titulech objevují různí rodinní příslušníci a jak se v nich reflektují rodinné vztahy.

26.9.2017 v 12:30 | Karma článku: 7.21 | Přečteno: 237 | Diskuse

David Dvořák

K dokonání už jen chybí zahájit tisk Modrého a Žlutého práva.

Komunisti měli pro zjevování té správné a jediné nezpochybnitelné pravdy noviny „Rudé Právo“. EU fanatici a sluníčkáři by mohli v klidu zahájit tisk „Modrého Práva“, resp. „Žlutého Práva".

26.9.2017 v 12:12 | Karma článku: 31.16 | Přečteno: 616 | Diskuse

Martin Schwarz

Křesťanem kvůli muslimům

,Jsem ateista, ale když na to přijde, přidám se na stranu křesťanů a budu bránit naše tradice a hodnoty.'

26.9.2017 v 10:17 | Karma článku: 11.53 | Přečteno: 682 | Diskuse
Počet článků 9 Celková karma 14.34 Průměrná čtenost 272

Celý život Intenzivně vnímám všechno kolem sebe, a většinou se tomu všemu divím.



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.