Máte ještě rádi banku, kde “napořád” znamená “na neurčito”?

14. 09. 2017 11:49:53
Jak vnímáte význam slova “napořád”? Natrvalo, bez časového omezení, nastálo? Já také. A co “vždycky”? Tomu rozumím jako v každém případě, bez výjímek, kdykoliv. Vy asi také.

Když jsem se potloukal po sociálních sítích bank, tak jsem si nemohl nevšimnout bouře nelibosti vyjádřené mnohdy i velmi od plic, na Facebooku a Twiteru Air Bank. Ten uragán způsobilo asi největší zklamání, které kdy zákazníci bank zažili.

Vzpomínáte si na tuhle reklamu z roku 2012? (T - tradiční bankéř, A - Air Bank)

T: „Jak, tři nejvyšší.“
A: „Prostě tak. Úrok na našem spořicím účtu vždycky patří mezi tři nejvyšší.“
T. „ Aha. A po týdnu to zase pěkně snížíte.“
A: „Ale ne.“
T: „Ne?“
A: „Air Bank bude držet úrok mezi třemi nejvyššími.“
T: „Aha.“
A: „A napořád.“
T: „Napořád?“
A: „Napořád.“
T: „Chachacha. Napořád?“
A: „U nás vždy spoříte s úrokem, který patří mezi tři nejvyšší. Zkuste změnu. Air Bank. I banku můžete mít rádi.„

https://www.youtube.com/watch?v=L09lSJT0aM8

To Air Bank slibovala lidem v reklamě, kterou započala své akviziční tažení, na jehož konci bylo několik set tisíc klientů. To, co se ale stalo na přelomu let 2016 a 2017 zavdává příčinu k domněnce, že Air Bank usoudila, že už jí počet zákazníků stačí. V době, kdy banka začala slavit páté narozeniny, se totiž na jejím webu objevilo toto: "Za aspoň pět plateb kartou v měsíci vám budeme dál na běžném i spořicím účtu dávat vysoké bonusové úroky. Je to dárek za to, že nás používáte pro každodenní placení. Klientům, kteří s naší kartou neplatí, naopak přestaneme peníze úročit úplně. Na konci letošního roku totiž zrušíme TOP3 garanci a její současnou sazbu 0,3 % snížíme na nulu. Chceme stovky milionů vyplacené na úrocích investovat do všech, kdo nás využíváte naplno.”

Air Bank se s podivným a nedůvěryhodným odůvodněním vykašlala na sliby zákazníkům. Něco jako kdyby ten brýlatý mládenec v reklamě najednou ukázal na kameru vztyčený prostředníček. Nepřišlo to ale z čistého nebe. Už v průběhu roku 2016 zmizelo z popisu produktu slovy “vždy”. Vývoj sazeb v produktu TOP3 mimochodem dával tušit, co se stane a vypadal jako pekelně rychlá sjezdovka: od 15.5.2016 0,7%, od 1.7.2016 0,5%, od 15.10.2016 0,3% a od 1.1.2017 - 0%.

Rada pro reklamu počínání banky vyhodnotila jako průšvih a své rozhodnutí potvrdila i po odvolání. Co ale dělá instituce, která má dohlížet ne na reklamu, ale na banky samotné? Zatím nic. Z jiných segmentů trhu jsou ovšem známy precedenční případy, kdy takové jednání jen tak neprošlo. UPC v 2011 a 12 nabízel produkt za ceny, o nichž tvrdil, že “platí napořád”. V roce 2013 zdražil, ČTÚ udělil UPC sankci 1 milión korun. Proč totéž neplatí u bank? Nevím.

Možná i proto se Air Bank propadá v žebříčcích hodnocení. Duofinance 4.místo, idnes.cz 3.místo, skrblík.cz 5.místo. Banku, pro níž “napořád” znamená „do kdy chceme my“, banku, která si vykládá nedodržení slibu zákazníkovi tak, že to (cituji): “... představuje běžnou změnu nabídky a komunikace, která není nijak neobvyklou v žádné obchodní oblasti bankovnictví nevyjímaje.” zřejmě nejde brát úplně vážně. Zeptám se proto: Máte ještě rádi banku, kde “napořád” znamená “na neurčito” a kde se sliby nedodržují? Jestli ještě pořád odpovíte, že ano, tak se připojuji k tomu srandovnímu chlápkovi, který v reklamě Air Bank znázorňuje zkostnatělé nefér banky, a směji se spolu s ním:

„Chachacha. Napořád?“

Autor: Tomáš Kubín | čtvrtek 14.9.2017 11:49 | karma článku: 29.77 | přečteno: 1124x

Další články blogera

Tomáš Kubín

Dárek pro maminku (vánoční variace na známé téma)

Z dálky slyším zvon z kostela. Ještě naposledy zkontroluji správnou polohu dárku a rozsvítím svíčky. Ta posvátná krása mi do očí vehnala slzy. Po špičkách dojdu ke dveřím maminčina pokoje...

14.1.2019 v 23:43 | Karma článku: 9.17 | Přečteno: 268 |

Tomáš Kubín

Když dva (ne)dělají totéž, reklama to nezamaskuje.

Mohou ty dvě společnosti mít vůbec něco společného? Při pohledu na jejich produkty a styl komunikace se to zdá nemožné. Zonky a Air Bank. Den a noc.

13.4.2018 v 7:07 | Karma článku: 15.49 | Přečteno: 651 |

Tomáš Kubín

Co lidé mění častěji, ponožky, nebo banku?

Podle tiskových výstupů a reklam některých tzv. „nových“ bank lidé v podstatě nedělají nic jiného, než že mění banky a zakládají si u nich účty. Kdo to nedělá je pako, nechápe, o co přichází a zaslouží si výsměch.

26.3.2018 v 9:08 | Karma článku: 14.88 | Přečteno: 226 |

Tomáš Kubín

Jedna ulice v Jeruzalémě

Jedna ulice, v jednom městě, v jedné zemi. Ta ulice je esencí toho, co ta země je a co znamená pro svět. V dobrém i špatném. Po minulé neděli se do její historie znovu, už po několikáté, zapsala fanatická zloba dalším zločinem.

20.3.2018 v 10:12 | Karma článku: 26.64 | Přečteno: 483 |

Další články z rubriky Ostatní

Radek Polický

Chcete opravdu zhubnout?

Zkoušíte zhubnout a pořád nic? Zhubnete, ale vždy to zas naberete zpět (ano to je ten proklatý JOJO efekt). Cvičíte do úmoru a váha se nehýbe či dokonce ještě roste. To vše jsem zažil. Teď jsem ale zjistil jak to jde doopravdy.

18.1.2019 v 20:21 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 64 | Diskuse

Mário Oláh

Liber Mage & Psychonaut: Nebeský pastier a skladačkový labyrint

Rozhodol som sa po krátkom rozmysľovaní sa vyskúšať rastlinu moci zvanú Nebeský pastier, vraj obľúbenú to záležitosť starých Aztékov.

18.1.2019 v 20:14 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 11 | Diskuse

Katerina Kaltsogianni

Proč podporujeme hyenismus?

Nechci se pouštět do politických témat, o těch píší fundovanější blogeři. Chci napsat o šokujícím poznatku z pořadu "Výměna manželek," protože se strašně stydím za to, v čem naše děti vyrůstají a co je může trvale ovlivnit.

18.1.2019 v 18:31 | Karma článku: 20.85 | Přečteno: 491 | Diskuse

Milan Čierny

Horníci a krása bez závoje

Tento příběh, ač se může zdát někomu málo pravděpodobný se skutečně odehrál a jeho původ započal, jak už u podobných mých povídek bývá zvykem u svačiny, nebo při dlouhých cestách na odlehlé pracoviště důlními chodbami.

18.1.2019 v 15:28 | Karma článku: 22.73 | Přečteno: 923 | Diskuse

Marek Valiček

Štramandy

Oči a uši máte od toho, aby nám dělaly radost. Na našich srdích je, abychom my dělaly radost jim. Docela obyčejnou radost.

18.1.2019 v 15:05 | Karma článku: 11.82 | Přečteno: 309 | Diskuse
Počet článků 22 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 481

Lidi jsou jako ta rajčata na obrázku v záhlaví. Spousta barev, spousta různých chutí. To, že ze žlutých neuvařím bolognese jako z červených, mi nevadí, zase se hodí lépe do salátu. Jestli mi někdo tvrdí, že nesmím jíst červená proto, že je někde někdo po někom hází, tak je pako.

Najdete na iDNES.cz